Share

Glavni projekat marine sa obalnim šetalištem Konstrukcija

Glavni projekat marine sa obalnim šetalištem Konstrukcija

INFO

  • Datum izrade projekta: Maj 2014.
  • Investitor: Luštica Development AD Tivat

     

Osnovne konstruktivne cijeline Marine čine:

  • južni valobran sa pontonom za vezivanje većih brodova (glavni valobran)
  • istočni valobran (bočni-sekundarni valobran)
  • zapadni kejski zid sa pontonom za vezivanje brodova
  • sjeverni kej sa kamenom kosinom sa pontonima za vezivanje manjih brodova.

Konstrukcija južnog valobrana formirana je uglavnom od lomljenog kamena i betonskih blokova. Svrha valobrana je da, sa jedne strane, zaštiti Marinu od talasa sa otvorenog mora, a sa druge strane da obezbjedi vezivanje brodova sa unutrašnje strane valobrana. AB ploče i zidovi uređenja terena se izvode od armiranog betona livenog u oplati na licu mjesta. AB ploče i AB zidovi sa stepeništima i rampama formiraju koridore i platoe za komunikaciju. Pored ovoga u pravilnom rasporedu se pojavljuju žardinjere za formiranje “zelenih” dijelova valobrana.

Valobran je zonirana nasuta konstukcija sa jezgrom od lomljenog kamena komada od 4kg do 120kg, i površinskim slojevime sačinjenim od komada kamena težine 0.7t do 11.2t. U zoni vrha lukobrana za razbijanje talasa postavljeni su betonski elementi (kubičnog oblika) težine od: 7.8 i 12.5 tona. Jezgro valobrana se izvodi kao prva faza izgradnje. Nakon formiranja jezgra izvode se druge zone valobrana od kamena većih dimenzija prema specifikaciji. Površinski nabačaj od krupnijeg kamena i betonski blokovi se slažu grajfer kašikom i dorađuju-pozicioniraju ručno.

Konstrukcija istočnog valobrana formirana je od lomljenog kamena i betonskih blokova u zoni vrha valobrana. Svrha valobrana je da zaštiti Marinu od talasa sa otvorenog mora. AB ploče i zidova se izvode od armiranog betona livenog u oplati na licu mjesta. AB ploče i AB zidovi sa stepeništima i rampama formiraju koridore i platoe za komunikaciju. Valobran je zonirana nasuta konstukcija sa jezgrom od lomljenog kamena komada od 3kg do 100kg, i površinskim slojevime sačinjenim od komada kamena težine 0.7t do 11.2t. U zoni vrha lukobrana za razbijanje talasa postavljeni su betonski elementi (kubičnog oblika) težine 9.3 tona. Nakon formiranja jezgra izvode se druge zone valobrana od kamena većih dimenzija prema specifikaciji. Površinski nabačaj od krupnijeg kamena i betonski blokovi se slažu grajfer kašikom i dorađuju-slažu (pozicioniraju) ručno.

Konstrukciju zapadnog kejskog zida marine čini masivni betonski zid od prefabrikovanih betonskih blokova. Betonski blokovi se izvode kao prefabrikovani od betona. Tek nakon formiranja čitavog betonskog zida vrši se formiranje zasipa iza istog. Kao završni dio kejskog zida postavlja se monolitna obrazna greda dimezija 135x160cm u koju se fiksiraju elementi za kačenje pontona i opreme “muring” sistema. Obrazna greda se izvodi kao monolitna od betona. Zasip iza masivnog zida je zonirana nasuta konstukcija sa jezgrom od lomljenog kamena komada od 15 do 20kg i zasipom od komada kamena težine 3-5kg.

Sjeverni kej je zonirana nasuta konstukcija sa jezgrom od lomljenog kamena komada od 3do 5kg i površinskim nabačajem od kamena komada težine 0,5 tona. Površinski nabačaj se slaže grajfer kašikom i dorađuje ručno. AB ploča iznad nasipa se izvodi od armiranog betona livenog u oplati na licu mjesta. U zoni vezivanja pontona ova ploča koristi za fiksiranje pristupnih montažnih platformi. Površina ovih betonskih elementa se tretira prema detaljima datim u arhitektonskom dijelu projekta.