Share

Glavni projekat rekonstrukcije puta Berane-Kolašin, dionica: Lubnice-Jezerine

Glavni projekat rekonstrukcije puta Berane-Kolašin, dionica: Lubnice-Jezerine

Tunel “Klisura”

Info

  • Datum izrade projekta: Jul 2015
  • Investitor:  Ministarstvo saobraćaja i pomorstva, Direkcija za saobraćaj

Tunel “Klisura” se nalazi na regionalnom putu Berane – Kolašin. Dužina glavne tunelske cijevi tunela “Klisura” je 2814m. Prema usvojenoj trasi tunel se u uskoj ulaznoj zoni do portala nalazi u krivini radijusa 360m, a u središnjem dijelu tunel je u pravcu. Izlazni dio tunela je u pravcu, a samoj zoni portala u prelaznici (parametar prelaznice A=254.95). Podužni pad tunela je jednostran sa nagibom od 2.42%. Pored glavne tunelske cijevi projektovan je evakuacioni tunel paralelan glavnoj tunelskoj cijevi sa izlazima u blizini portala tunela. Evakuacioni tunel je na osovinskom rastojanju 25m i situacino trasa ovog tunela prati glavnu tunelsku cijev. Predviđeno je šest poprečnih veza između glavne tunelske cijevi i evakuacionog tunela na rastojanju od 400 do 500m. U poprečnim vezama je formirana tampon zona sa dva zida sa protivpožarnim i dimno nepropusnim vratima. Evakuacioni tunel je visinski “podignut” za 50cm u odnosu na saobraćajnu tunelsku cijev kako bi se omogućio pad za dreniranje vode iz evakuacionog tunela ka glavnom kolektoru u saobraćajnoj tunelskoj cijevi.

Širina kolovoza, ivičnih traka i službenih pješačkih staza glavne tunelske cijevi je 2×3.0+2×0.3m+2×0.8m. Tunel ima približno kružan poprečni presjek koji je primjeren za prihvatanje vertikalnih i horizontalnih pritisaka koji se očekuju na dionicama tunela dužine oko 1600m sa povećanim nadslojem (iznad 200m; maksimalni nadsloj je oko 368m).

Kao opšti metod izgradnje odabrana je Nova Austrijska tunelska metoda građenja (NATM) koja u konkretnom slučaju obuhvata: iskop miniranjem ili

glodanjem i primarnu podgradu od prskanog betona, armaturnih meža i stijenskih ankera. Nakon primarne podgrade postavljena je hidroizolacija i sekundarna betonska obloga koja ne prihvata brdske pritske već samo sopstvenu težinu.

Sekundarna obloga je izvedena od betona livenog na licu mjesta. Debljina sekundarne obloge na čitavoj dužini tunela je d=30cm, osim na dijelovima izvedenim u otvoremom iskopu (cut&cover).

Sekundarna AB konstrukcija portala i obloga je izvedena od betona livenog na licu mjesta u kliznoj metalnoj dvostranoj oplati. Debljina obloge je d=60cm, osim na dijelovima portala gdje dostižu debljinu od 1.0m. Čeona površina portala leži u jednoj ravni u nagibu 1:1. Konstrukcija je armirana dvostranom rebrastom armaturom.

Karakteristični poprečni profil evakuacionog tunela je izrađen tako da omogući brzu evakuaciju putnika u slučaju incidenta u tunelu. Širina pješačke staze u tunelu je 2.0m, visina slobodnog profila 2.5m. Podužni pad tunela je 2.42%, pa je kretanje pješaka lako u oba pravca prema izlazima (uključujući i invalidna lica). Kao opšti metod izgradnje evakuacionog tunela takođe je odabrana Nova Austrijska tunelska metoda građenja (NATM).